Ute är inne konferens Malmö 29-30 september 2011

NYHETER

Ute är inne konferens Malmö 29-30 september 2011

Den tredje konferensen om utomhuspedagogik öppnar dörrarna till morgondagens skola.
Här tar du del av både nya och beprövade verktyg för lärande i lokal skolutveckling - med närmiljön som lärmiljö.
Att visa vägen till kunskap är en av skolans uppgifter. Utbildningen ska enligt läroplanen främja hälsa, lärande, lek och en allsidig utveckling i ett livslångt perspektiv. Genom utomhuspedagogik och friluftsliv kan skolans alla ämnen och teman göras levande utifrån läroplanen.
Upplevelser i utemiljön erbjuder ett variationsrikt lärande där boklig bildning växelverkar med sinnliga erfarenheter - känsla, handling och tanke förenas.
Vid 2011 års konferens i Malmö sätts stadens utemiljö i centrum med inspiration från havet, kulturlandskapet och andra spännande platser i staden.

Konferensen vänder sig till:
• skolledare, pedagoger och övrig personal inom förskola, grundskola och gymnasieskola, samt lärarutbildningar och skolhälsovården.
• landskapsarkitekter, arkitekter, planerare och andra som arbetar med utvecklande utemiljöer för barn och unga.
• alla som är ideellt engagerade exempelvis inom friluftsliv, hälsofrämjande arbete,
natur- och kulturvägledning.

2010-08-15 10:44:04