Utbildning i utesvenska

NYHETER

Utbildning i utesvenska

Nu har kurserna i utesvenska för Nynäshamns kommuns skolor kommit igång. Barn- och utbildningsförvaltningen har köpt bok och utbildning till alla lärare och fritidspersonal inom grundskolan och pedagoger inom särskola, svenska 2 och SFI inom Nynäshamns kommun. Utbildningen är två timmar lång och vi gör övningar som beskrivs i boken. Utbildningen är en del av den språksatsning som nu pågår i kommunen.

Vi kommer att genomföra utbildningarna ute på skolgårdar eller i närnaturen med början nu under våren och med fortsättning under hösten 2011. Det är alltså två timmar utomhus oavsett väderlek.

Vill ni ha mer information om boken så kan ni gå in på ”?Filmer”? i vänsterspalten. Där finns en 5 minuter lång film om boken.

2011-04-05 14:07:18