Videofilmer
Nynäshamnsnaturskola

På denna sida kan ni se filmer om:

• Böcker i serien Att lära in ute
  • Nynäshamns Naturskolas verksamhet
  • Nynäshamns Naturskolas olika teman för de olika årskurser som kommer på en naturskoledag.

BÖCKER
  VERKSAMHET
  TEMAN(KLASSBESÖK)
  ÖVRIG

Teman (klassbesök)
Här kan ni se de olika teman som Nynäshamns Naturskola erbjuder klasserna. I filmerna syns elever göra de olika momenten i en naturskoledag. Dessa olika teman sammanfaller också med de olika kapitlen i boken Att lära in ute året runt som Nynäshamns Naturskola skrivit. Se också filmen om den boken.

Haren - åk 2 efterarbete

Datum: November / 2016

Här nedan finns filmerna som eleverna ska titta på efter dagen på Naturskolan som en del i efterarbetet. Varje grupp kommer till sin film genom den QR-kod som de hittat i skogen vid Naturskolan. Filmerna innehåller frågor som eleverna ska besvara och uppdrag som de ska utföra utomhus. De redosvisar vad de gjort och kommit fram till för sina klasskamrater och för sin lärare. Det är också möjligt att grupperna berättar om sina uppdrag och låter alla i klassen utföra dem.

Haren - åk 2 efterarbete

Lodjuret - åk 2 efterarbete