Utbildning i Att lära in Svenska ute

NYHETER

Utbildning i Att lära in Svenska ute

Det här är kursdagen för alla er som vill komma ut med era barn och elever och erbjuda dem en lärupplevelse med svenska språket i fokus. Vi kommer att göra minst 15 olika övningar och aktiviteter hämtade från boken "Att lära in svenska ute" (2010). Ni kommer att leka med ord och bokstäver, lyssna, samarbeta, diskutera, argumentera, dramatisera och skapa egna texter med utgångspunkt från platsen.

Kursinformation
Samtliga kurser är 3 timmar långa och vid varje enskilt fall bestäms tid och datum för kursen. Riktpriset är 8000 kr exkl litteratur eller 12000-14000 kr inkl litteratur, d.v.s. en bok per deltagare (bokpris 212kr). Max antal deltagare är 30 personer. Plats för kursen är vid Nynäshamns Naturskola, eller om det är praktiskt möjligt på beställarens hemaréna t.ex. skolgården. Kursupplägg, längd och priser kan diskuteras i varje enskilt fall och enskilda önskemål kan framföras i offertförfrågan.

2011-05-21 09:21:00